Anar al contingut principal Et molesten les animacions?
ACTIVITAT

Aigua de barri

És un projecte científic d’aprenentatge per indagació, gratuït i obert a tot l’alumnat d’ESO, que us permetrà trobar mètodes d’estalvi d’aigua i generar nous hàbits de consum responsable a l’entorn del centre.

COM FUNCIONA?

S’estructura en 5 etapes de 2-3 hores de treball a l’aula, segons el grau d’aprofundiment que es vulgui assolir:

  1. Us uniu al repte: convertiu l’aula en un grup de recerca, presenteu el projecte a l’alumnat i reflexioneu sobre l’ús que feu de l’aigua, a les llars i al centre escolar.
  2. Investigueu: Decidiu quina recerca fareu, dissenyeu el protocol experimental i recolliu les dades que calguin per saber quin ús feu de l’aigua.
  3. Busqueu alternatives: penseu mesures que puguin servir per fer un ús més eficient de l’aigua i planegeu com les posareu en pràctica.
  4. Passeu a l’acció: apliqueu les mesures d’estalvi i recolliu les dades necessàries per mesurar l’impacte que tenen sobre el vostre consum d’aigua habitual.
  5. Seleccioneu les mesures d’estalvi més eficients: a partir de les dades i evidències que teniu, seleccioneu quines mesures d’estalvi d’aigua són les més eficients per al vostre barri o municipi i comuniqueu i compartiu la recerca amb el vostre entorn.

Podeu escollir entre dues modalitats de recerca, a casa o al centre, i treballar diverses línies d’investigació: nutrició, higiene, alimentació… per poder analitzar la mateixa problemàtica des de diferents perspectives.

VISITEU EL WEB DEL PROJECTE!

 

MATERIALS PEDAGÒGICS

Aigua de barri inclou:

  • Una guia didàctica
  • Una proposta d’avaluació
  • Una correspondència curricular
  • Fitxes didàctiques per etapes
  • Un quadern de recerca per a l’alumnat
  • Un diari de recerca per a l’alumnat
  • Els pòsters científics elaborats per d’altres escoles que ja han participat en el repte.

DESCARREGUEU-LOS LLIUREMENT I SENSE NECESSITAT DE REGISTRE AL WEB DEL PROJECTE!

Videogaleria

Per veure aquest vídeo, cal acceptar les cookies de màrqueting .